Het is mogelijk om één telefoniesysteem te delen met het zorgcentrum, meerdere praktijken of een complete zorggroep.
Volgens LanTel B.V, gespecialiseerd in telefonie voor zorgcentra en zorggroepen biedt het vele voordelen. Om te beginnen, je kan het verwerken van herhaalrecepten centraler inrichten, waardoor je meer handen vrijmaakt binnen de praktijken. De kosten kunnen per zorgverlener worden gefactureerd en iedereen betaalt voor zijn eigen belverbruik. Het bellen onderling zal door het creëren van één systeem gratis zijn. Ben je al nieuwsgierig? We sommen nog een paar andere belangrijke voordelen voor je op.
Inkoopvoordeel
Wanneer je met meerdere partijen iets afneemt bij dezelfde partij, dan valt er in veel gevallen een inkoopvoordeel te behalen. Dat is op het gebied van telefonie niet anders. Afhankelijk van de omvang van de organisatie of zorggroep en wat de wensen en behoeften zijn, kan je rekenen op een gezamenlijk inkoopvoordeel.
Delen van functionaliteiten
Normaal heeft iedereen zijn eigen centrale in de cloud. Iedereen betaalt separaat voor zijn centrale en de functionaliteiten die daarop staan. Nu deel je de kosten van één cloud omgeving. Iedereen kan gebruik maken van dezelfde functionaliteiten zoals rapportage en gespreksopname.
Veilig in een private cloud
Telefonie kan je afnemen in een public of een private cloud omgeving. Een private cloud biedt meer veiligheid en functionaliteit en is om die reden iets duurder. Wanneer kosten belangrijk zijn, kies je als kleine praktijk eerder voor een public cloud oplossing. Ondanks dat je de voordelen die een private cloud oplossing biedt wel inziet. Nu je samen een telefoniesysteem in een private cloud kan delen, is het kostenverschil minimaal.
Betere waarneming
Door gezamenlijke telefonie kunnen huisartsen de waarneming onderling beter verdelen. Dit gaat automatisch. Wanneer je door omstandigheden niet bereikbaar of gesloten bent, dan schakel je direct door. Al je inkomende gespreken worden verdeeld onder de andere praktijken binnen de telefonieoplossing. Dit gebeurt niet met een ouderwetse “domme” doorschakeling of met extra kosten. Het gesprek wordt net als een gesprek naar een interne collega doorverbonden met alle extra informatie zoals nummerweergave en voor welke praktijk er wordt gebeld.
Inzicht in beschikbaarheid van collega’s
Doordat de gehele zorggroep met één centraal systeem werkt, is er onderling veel meer inzicht te creëren. Op gebruikersniveau is van iedereen binnen de oplossing de actuele statussen inzichtelijk. Je ziet direct of een bepaalde collega binnen de zorggroep met zijn specialisme beschikbaar is om er even kort mee te sparren. Door de slimme configuratie in het systeem met automatisch triggers of timers is dit mogelijk. Zo kunnen gesprekken naar andere vrije medewerkers worden gestuurd. Het systeem registreert hoe druk het is bij de verschillende disciplines en kan deze daardoor beter verdelen.
Zet kleine stapjes naar een gedeeld telefoniesysteem
Het is een grote stap om met meerdere partijen één telefoniesysteem te delen. Je kan klein beginnen met een paar praktijken. Het voordeel van telefonie in de cloud is dat het in vele opzichten flexibel is. Met de tijd kunnen andere partijen aansluiten en binnen het systeem deelnemen. Zo kan je gezamenlijk kleine stappen zetten naar de vele voordelen die een gedeeld telefoniesysteem biedt.
Bron: lantel.nl