Verlaag met Aurora teleQ de druk binnen de praktijk.
De druk op de zorg en op de praktijken neemt toe. Goed personeel is steeds moeilijker te vinden en als je ze al kan vinden is het de vraag of er wel ruimte is voor die extra assistente. Zo schreef de NOS aan het begin van 2022: “Driekwart huisartsen kan geen praktijkruimte vinden of uitbreiden.”. Extra handjes zijn vaak de eerste oplossing die men kan bedenken om de werkdruk tegen te gaan, maar er zijn hele goede alternatieven. Eén daarvan is het telefoonmanagementsysteem Aurora teleQ.
Controle over je gehele telefonieverkeer
Aurora teleQ is geen telefoniesysteem, maar een programma dat je koppelt aan je telefonieoplossing. Het geeft je tot in detail de controle over je telefonieverkeer. Het is een unieke gespreksafhandelings- en terugbeloplossing, waarbij de patiënt wordt teruggebeld op een afgesproken tijdstip. Om je snel een idee te geven, met Aurora teleQ:
- Ervaren je patiënten nooit meer lange wachttijden en wachtrijen.
- Zullen de rinkelende telefoons en daarbij de stress die dat veroorzaakt verdwijnen.
- Plan je beter de dagelijkse bezetting en smeer je piekmomenten uit over de dag.
Bepaal zelf je dagindeling
Zo’n 50% van alle dagelijkse telefoontjes naar huisartspraktijken en zorgcentra komen al vóór 10u in de ochtend binnen. Het is dan vaak file in de wachtrij aan de telefoon. Wat teleQ doet is het uitfilteren van de telefoontjes die op dat moment relevant zijn. Iemand die bijvoorbeeld belt voor een uitslag of het artsen spreekuur krijgt de mogelijkheid om een terugbelverzoek in te plannen. Dit kunnen zij doen op de door jou voorgestelde tijdsvakken later op de dag. De assistenten kunnen later op de dag volgens de planning de terugbelverzoeken opvolgen.
Door telefoontjes in te plannen met teleQ, pak je de volledige controle over je eigen werkdag. Medewerkers kunnen samen pauze nemen in de wetenschap dat de patiënt die belt, alsnog goed te woord wordt gestaan.
Iedereen kan snel een afspraak annuleren
Iemand die belt om een afspraak te annuleren heeft vaak minder geduld om in de wachtrij te staan, met als gevolg dat er wordt opgehangen en de annulering niet wordt doorgegeven. Met teleQ krijgt men de optie om via een voicemail hun afspraak direct te annuleren. De assistente ziet deze annulering binnen het teleQ scherm verschijnen. Op een rustiger moment kunnen de geannuleerde afspraken uit de agenda gehaald worden.
Een assistente kan zelfs vanuit huis werken
Je werkt via een Microsoft of Chrome-browser in teleQ. De interface van teleQ is erg overzichtelijk en zeer gebruiksvriendelijk. Het kost medewerkers weinig tijd om het zichzelf eigen te maken. Een parttime medewerker kan vanuit huis piekmomenten meedraaien. Via een laptop of een vast toestel logt de assistente in op het telefoniesysteem en werkt via teleQ alsof ze op de praktijk zit.
Laad je adviseren over Aurora teleQ
Wat we in je in dit artikel vertellen is nog maar een kleine greep uit de voordelen van teleQ. Ben je benieuwd naar wat teleQ voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact op met LanTel B.V. Zij kunnen je er alles over vertellen en komen zelf een demonstratie bij jou op locatie geven. Dan kan je direct zien hoe het werkt en of het meerwaarde heeft voor jouw praktijk.
Bron: lantel.nl