Quasir beschikt over een Academy met professionele en bedreven trainers voor (incompany) opleidingen en trainingen voor zowel klachtenfunctionarissen als calamiteitenonderzoekers in de zorg en welzijn.
Klagers wiens klachten goed behandeld zijn, zijn doorgaans de meest tevreden cliënten en worden zelfs ambassadeur van uw organisatie! Er kan altijd iets misgaan en dat is vervelend, maar vervolgens gaat het er om wat u als professional ermee doet!
Quasir verzorgt o.a. de volgende opleidingen / trainingen
- Opleiding Wet Zorg en Dwang voor Bestuurders – 1 dag, hbo niveau
- Opleiding Wet Zorg en Dwang voor Zorgverantwoordelijken – 1 dag, hbo niveau
- Opleiding Klachtenfunctionaris Zorg, Welzijn en Sociaal Domein – 9 maanden, hbo niveau
Een professionele opleiding waar theorie vooraf wordt bestudeerd en tijdens de les wordt verdiept via onder meer casuïstiek. Geaccrediteerd door Registerplein en Mediators Federatie Nederland (MFN). Mogelijk met STAP-budget! - Opleiding Calamiteitenonderzoeker in de zorg – 4 dagen, hbo niveau
U leert om systematisch een calamiteitenonderzoek uit te voeren en/of een calamiteitencommissie voor te zitten. Ruime aandacht voor rollenspellen en interviewtechnieken. Mogelijk met STAP-budget! - Opleiding Wet Zorg en Dwang Functionaris – 3 dagen, hbo niveau
De Wzd-functionaris in de zorg vervult een onafhankelijke rol in het toezicht op onvrijwillige zorg, zowel op het niveau van de individuele cliënt als met betrekking tot het beleid van de organisatie. In deze driedaagse opleiding word je meegenomen in de rol van de Wzd functionaris, de wetgeving en aan de hand van casuistiek worden beelden gedeeld.
Klik hier voor ons totaal aanbod.
Wilt u weten wat de invoering van de Wkkgz, Wzd en Wvggz voor uw organisatie en uw medewerkers betekent?
Quasir adviseert u graag hierover en kan voor uw organisatie een workshop organiseren met bijvoorbeeld de volgende onderwerpen:
- Hoe richt je professioneel en voor ieder zinvol en nuttig klachtenmanagement in;
- Wat moet anders geformaliseerd worden?
- Welke kansen biedt dit aan cliënten/patiënten;
- Welke kansen biedt dit voor de organisaties en zelfstandige professionals;
- De rol van de onafhankelijke klachtenfunctionaris;
- Onafhankelijk calamiteitenonderzoek;
- Aansluiting bij een erkende geschilleninstantie;
- Praktische gevolgen.
Interesse?
Neem dan contact met ons op via info@quasir.nl of 085-4874012.

Quasir Academy
- Specialiteit(en)
- Advies, Klachten en Geschillen, Kwaliteit, Wet- en regelgeving
- Type
- Cursus, Opleiding, Training
- Opleider
- Quasir Academy
- Website
- https://www.quasir.nl
Opleidingen bij Quasir Academy
Quasir beschikt over een Academy met professionele en bedreven trainers voor (incompany) opleidingen en trainingen voor zowel klachtenfunctionarissen als calamiteitenonderzoekers in de zorg en welzijn. Klagers wiens klachten goed behandeld zijn, zijn